Kako hraniti dijete – 10 zlatnih pravila

Zdravlje djeteta glavna je preokupacija svake majke koja svojoj djeci želi prenijeti zdrave životne i prehrambene navike i tako im osigurati normalan rast i razvoj.

Jedan od osnovnih preduvjeta je hranjenje bebe i malog djeteta sa što je moguće manje stresa i panike.

Kako bismo olakšali mamama donosimo 10 zlatnih pravila ispravnog hranjenja:

1. Naviknite dijete na to da barem jedan obrok u danu predstavlja obiteljsko okupljanje. Pripremajte jednostavne obroke i koristite namirnice koje vaše dijete rado jede. Pohvalite dijete ako dobro jede ili ako je probalo novu vrstu hrane. Imajte na umu da je djeci potrebno vremena da se naviknu na nove okuse i zavole hranu koju su tek kušali.

2. Mame odlučuju koje nutritivne sastojke će kroz određene namirnice ponuditi djetetu, ali zato treba dopustiti djetetu da pojede onoliko koliko želi. Ne inzistirajte da pojede sve s tanjura.

3. Svaki dan djetetu ponudite obroke iz svih pet grupa namirnica jer ta kombinacija sadrži najbolji sastav nutritivnih sastojaka potrebnih djetetu.

4. Uvedite rutinu u dnevne obroke i djetetu svaki dan ponudite tri glavna obroka i dva do tri međuobroka.

5. Dijete tijekom dana mora popiti 6 - 8 čaša tekućine. Sve napitke servirajte u čašama, a ne u bočicama.

6. Pobrinite se da djeca unose dovoljno vitamina A i D. Prehranu možete nadopuniti vitaminskim nadopunama za djecu jer sve potrebne vitamine ne mogu dobiti iz hrane koju konzumiraju.

7. Poštujte ukuse i afinitete svoje djece i ne forsirajte ih hranom koju ne vole. Imajte na umu da neka djeca jedu gotovo sve dok su druga puno izbirljivija. Neka djeca odvajaju različite vrste namirnica na tanjuru dok drugima odgovara ako su namirnice pomiješane.

8. Nagradite dijete svojom pažnjom – i nikad im za nagradu, utjehu ili pohvalu ne nudite hranu. Radije dijete nagradite tako što ćete se s njim igrati ili pričati. Voće ili voćne pudinge također ne korisitite kao nagradu samo zato jer je dijete prvo pojelo neko drugo jelo.

9. Unos pržene hrane, čipsa, grickalica, kolača i biskvita ograničite na vrlo male količine. Izbjegavajte voćne sokove, gazirana pića, čajeve i kavu. Sokove na razrijeđivanje poslužite samo uz obrok.

10. Potičite svoje dijete na aktivno igranje barem do jednog sata dnevno, vodite računa od dovoljnoj količini sna kod djeteta i ograničite gledanje televizije i korištenje računala na jedan sat dnevno.

Objavljeno 30.01.2013

Vaši komentari

MaMi Intervju

image

Video intervju: Robert Kurbaša

Ovoga puta popričali smo s jednim tatom. U goste nam je stigao naš poznati glumac Robert Kurbaša.

08.12.2014

Pitamo stručnjaka

image

Video intervju: Epiduralna analgezija

Kako djeluje epiduralna, koliko nam može olakšati porod te koje su eventualne komplikacije pitali smo dr. Petru Podobnik Brlečić.

20.11.2014

Mami vježbalica

image

VIDEO: Trudnički mix za razgibavanje trudnica!

Iako ste trudni ne znači da se ne možete dobro razgibati uz Mirnu i našu stručnu trenericu Nanu Milatić

08.07.2013

Anketa

Vrtić je: